Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 28 juli 2014

Som en helt ny person

Efter två veckor på vift har vi nu kommit oss hemåt. Och vilka veckor vi haft! Stressiga men samtidigt hur roliga som helst. Dock är det bästa med att åka bort, att få komma hem igen....brukar man ju säga.


Att jag kommit hem och plötsligt heter Nilsson känns skumt, konstigt och inte riktigt normalt. Som att jag tappat bort mitt gamla jag och ska börja som en ny person - och det är inte lätt! Att mitt forna jag dessutom är utraderat från till exempel Adlibris (upptäckte jag när jag skulle beställa en bok) och ersatts av denna nya "Lina Nilsson" gav mig smått panik tidigare idag - jag trodde jag kunde ändra namnet själv när tiden var inne..... Nåväl, detta kommer jag att vänja mig vid såsmåningom och jag är ju trots allt densamma som när vi åkte! Trots att "fru" känns som en lite väl gammeldags beteckning.....


Hela vår fantastiska dag får jag ta och berätta i ett annat inlägg, när jag fått bilderna från dagen av mamma.


Vad hann vi mer göra på vår Umeå-tripp? Vi hälsade på brorsan i Piteå, åkte båt, badade en hel del såklart för värmeböljan behagade dyka upp precis under våra veckor (jag som är less sol och värme, får man säga så?) och vi upptäckte att Oskar blivit ett riktigt vattendjur! Mitt i allt stoj hann jag få liiiiite tid med mamma och pappa, och bara vara - som jag saknar dem!


På hemvägen stannade vi till en dag i Mora som campinggäster och besökte björnparken. Oskar var helt fascinerad av alla björnar! Ny inom campingvärlden fick vi också erfara att toalettpapper förväntas man plocka med själv eller köpa i receptionen....jag fick skicka Anders eftersom jag redan satt på toan när upptäckten gjordes.....


Till sist kom vi hem igen, trötta och less på att åka bil, men som tur var skötte sig alla under hela resan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar