Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 1 juli 2014

Orättvist

Plötsligt går det dåligt igen, Yulle har fått somna in, katten Pepito hemma i Holmsund saknas och mitt i alltihopa har älskade Sigge också försvunnit! Nu orkar vi inte med mer tråkigheter med djuren!


Vi ropar, vi letar, vi lockar, ligger vaken om natten och gör allt vi kan för att han ska veta att vi letar efter honom. Men nu efter två dygn känns det inte som att han kommer tillbaka - han har aldrig varit borta mer än ett par timmar förut. Skogarna runtikring och dikeskanterna är genomsökta utan minsta spår. Anders har kört runt med bilen för att ropa och se så han inte gått vilse långt härifrån. Men ingen Sigge.


Vi hoppas vi får se han springa in på gården snart, precis som vanligt - vi är så oroliga. Och det känns tomt och konstigt här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar