Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 18 februari 2014

Semester i Holmsund

I fredags flög jag och lille Oskar upp till Umeå för att få lite semester hos mormor och morfar. Allting började bra, resan gick bra och han sov hela eftermiddagen efter att vi kommit fram - han var helt slut efter äventyret! Gladast av att se mig var nog Peppe, som han kråmade sig runt benen och busade med allt som jag packade upp på golvet - han till och med accepterade Oskar på en gång och strök sig runt honom helt orädd. Yulle var förstås glad han med - och självklart mormor och morfar ;).

Första natten tog jag och den var lika besvärlig som alltid - dessutom började jag känna hur han hettade framemot småtimmarna. Så lördagen tillbringades med en gnällig och febrig Oskar som inte fick någon ro alls vilket man ju kan förstå. Men redan i söndags piggnade han som tur var till - gnölandet är dock kvar ännu och driver oss alla till vansinne..... Morfar har hand om honom varje natt, till min stora lycka, och jag börjar känna mig lite gladare och piggare igen. Att dessutom få träffa lite vänner som man saknat ger energin och livslusten tillbaka!

Nu återstår två till nätter att vila upp sig på innan vi beger oss hemåt igen. Jag längtar samtidigt som jag bävar mig - då är det slut på vilan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar