Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 18 augusti 2014

Ny familjemedlem

När det likas regnar ute och jag är för seg för att göra någonting produktivt kan jag ju lika gärna presentera vår nya familjemedlem - Igge (efter Igor och Sigge såklart) Fantasifullt namn? Ni vet ju hur det är, har man väl kommit på någonting och börjat kalla någon för ett namn är det svårt att ändra och Igge är inte alls tokigt - bara lätt att förväxla med Sigge.


Igge är halvsyskon med Sigge men inte ett dugg lik till sinnet än så länge, han likna mer Igor i sin busiga och modiga framfart här hemma. En dag tog det innan han vågade sig fram och då hade han gått utomhus med bara lite människokontakt innan - det förtjänar en guldstjärna! Men snäll och inte det minsta skrikig, än så länge och hoppas det håller i sig.


Oskar gillar Igge och Igge gillar som tur är Oskar - de busar och leker med bollar och jordkakor....och kattsand till min irritation.


Tredje gången gillt? Vi får hoppas Igge får stanna länge med oss nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar