Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 18 augusti 2014

19 juli

För exakt en månad sedan hade jag precis börjat få lite stress att hinna klart allt inför vår stora dag i tid. Självklart strulade lite mindre detaljer vilket inte gjorde dagen lugnare. 23.30 dök jag ned i säng, jag som vanligtvis stupar kl. 21.00 senast...


Men så på den stora dagen fick vi njuta av alla förberedelser, för ingenting gick fel (jo, en sak men det kommer längre ned....) och vi fick en helt underbar dag! Sol och en avslappnad stämning, precis det vi hoppades på - men som är svårt att styra själv. Vår toastmaster gjorde ett fantastiskt jobb med att styra ihop alla och hålla stämningen på topp!


Lilla Oskar var så duktig och kom med ringarna till oss under vigseln, och gav dessutom pappa en stor kram! Mitt framför allihopa, så modigt - han kan ju vara så blyg. Efter vigseln kom vi dock på att min fint bundna och ihopplockade brudbukett saknades - den som egentligen gav pricken över i:et över den färgkombination vi valt för kläder och detaljer.... Jaja, den hänger nu i alla fall snyggt och prydligt på väggen i vardagsrummet här hemma, som minne :P.


Alla tal och alla sånger som sjöngs var så fina, det var svårt att hålla tårarna borta (men mascaran var inte vattenfast så jag hade ingen lust att gå och sminka om mig mitt i alltihopa - även om jag hade en underbar sminkös!) och det var riktigt roligt att träffa släkt och vänner samlade! Det är ju trots allt alltför sällan man ses.


Under kvällens lekar fick vi också se prov på hur olika jag och Anders är och hur vi tänker - i skoleken matchade vi tydligen inte varandras svar särskilt bra - men alla vet ju att jag är sanningsenlig, alltid! Men det är ju därför vi fungerar så bra ihop, vi kompenserar varandra kallas det för!


Maten var helt perfekt, såklart eftersom det var vi som lagat den! Mamma hade hamstrat åt oss och stod för det mesta av planeringen, vilket var tur för det är mycket man inte tänker på själv. Tur vi hade dig mamma! Och alla andra som hjälpte till för den delen också.


Partyt slutade någon gång kring halv två, då var vi trötta vill jag lova! Efter natten åt vi en underbar hotellfrukost sen återstod det man aldrig kommer ifrån - plocket och städningen (men vi åt frukost så länge att det inte fanns så mkt kvar att göra när vi väl kom tillbaka igen....).


En riktigt fin och rolig dag blev det sammanfattningsvis och gifta blev vi!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar